domingo, 6 de abril de 2014

Group 202

Oral Activities

Hi dear students, here you have the instructions to make your first video.

Look at the image you have below, download it and then choose 2 sections of the page and make these questions to your partner. Then change roles. Make any necessary changes to complete the questions. The sections are: 

This morning
Yesterday
When you were 10 years old
Last Saturday
Your last birthday
Your last holiday


Example:

This morning

A: What time did you get up this morning?
B: I woke up at 6:30
A: How did you go to school this morning?
B: I got to school by car.

 You can practice the conversation as many times as you want, but it's important act naturally.
Importante:
 
1.    No se debe leer lo que se  está filmando.
2.    El video debe tener una extensión máxima de 2 minutos y medio. Deben de bajar la calidad de imagen para que no sea muy pesado.
3.    Se debe de hacer con el celular, una cámara o cualquier otro aparato electrónico.
4. La calificación se otorgará en función del desempeño del alumno con respecto al correcto uso de estructuras gramaticales y vocabulario de acuerdo al nivel en el que se encuentra, así como la correcta pronunciación y entonación en la producción oral y la forma de interactuar con sus compañeros.



2a. Actividad: 2o. video Individually.


Basado en la información sobre vocabulario y la correcta pronunciación de las palabras, Haz un video utilizando una foto o imagen de una casa o departamento amueblado, imagina que quieres rentarla (o). Descríbela  utilizando las estructuras vistas en clase, tales como: there are, some, any, etc . Utiliza el vocabulario apropiado para describir tanto las partes de la casa como el mobiliario., así como su ubicación. La imagen puede ser real o imaginaria
Example:



A: I'm renting a large furnished flat. The flat is on the first floor in a quiet residential area. It has two bedrooms and two bathrooms with shower. There is a living room, a dinning room and a studio. It has a big kitchen, but it doesn't have internet connection. It's a 10-minute walk from shops. There is a small TV in front of a sofa...

Importante:
 
1.    No se debe leer lo que se  está filmando.
2.    El video debe tener una extensión máxima de 1 minuto y medio. Deben de bajar la calidad de imagen para que no sea muy pesado.
3.    Se debe de hacer con el celular, una cámara o cualquier otro aparato electrónico.
4. La calificación se otorgará en función del desempeño del alumno con respecto al correcto uso de estructuras gramaticales y vocabulario de acuerdo al nivel en el que se encuentra, así como la correcta pronunciación y entonación en la producción oral
Pongan especial atención a la duración de cada video y sigan cuidadosamente las instrucciones. Recuerden que uno es individual y el otro en parejas, si no encuentran pareja, háganlo en trios.

Mándenme al correo sus videos o subanlos a youtube o twitter y mándenme sólo el link. Tienen hasta el viernes de la semana próxima para enviarme su video. Saludos y buen fin de semana.

viernes, 4 de abril de 2014

Group 107

Oral Activity

  

Hi dear students. As I told you here you will find the instruccions to make your video.
Aquí están las instrucciones para realizar su video.

First, go to page 24 of your student book, check the conversation between Kevin and Samantha when they meet each other. Then, try to do a conversation like the one they have. The video is in pairs. Chequen como se desenvuelve la conversación, y traten de hacer una muy similar, si su pareja es alguien de su mismo sexo, no hay problema imaginen que su interés es sólo de amistad. Usen las frases para mostrar interés que se encuentran en esa página, y que están marcadas con amarillo. Como: "Really?, how interesting, what about you?
Pueden ensayar la conversación tantas veces como lo crean necesario, pero debe de verse y oírse natural.


Importante:
 
1.    No se debe leer lo que se  está filmando.
2.    El video debe tener una extensión máxima de 2 minutos y medio. Deben de bajar la calidad de imagen para que no sea muy pesado.
3.    Se debe de hacer con el celular, una cámara o cualquier otro aparato electrónico.
4. La calificación se otorgará en función del desempeño del alumno con respecto al correcto uso de estructuras gramaticales y vocabulario de acuerdo al nivel en el que se encuentra, así como la correcta pronunciación y entonación en la producción oral y la forma de interactuar con sus compañeros.
Mandenme al correo su video o subanlo a youtube o twitter y mándenme sólo el link. Tienen hasta el jueves de la semana próxima para enviarme su video. Saludos y buen fin de semana


jueves, 13 de marzo de 2014

Group 503



How to tell an anecdote

Hi there, to begin with, you have to make a video to start practicing and improving your speaking.(Student book page 9)
  • You can make your video using a cell phone, webcam, video camera or any other electronic appliance.
  • You can upload you video on YouTube, twitter and send the link to my mail or just send the video, you can also bring it to class and share it using bluetooth or an usb memory.
  • The video has to be between 40 seconds to one minute and a half, it must be of an appropriate size and quality but make sure it is not too big, so you can use a low resolution in your video.
  • Go to page 9 of your student's book Speaking section, read the instructions about how to tell and anecdote, choose a topic and record yourself answering the questions you will find on that activity.
  • Use the vocabulary range and grammar structures seen in class, such as: linkers (but, because, so, and, etc) and time sequencers ( then, later, after that, etc.) to improve your video, add any interesting detail that makes your anecdote more interesting. Remember to use the narrative tenses (past simple, past continuous, etc.)

    You can practice your anecdote as many times as you want, but when you finally record it it's important not to read what your are filming.
     
     Good luck and see you on Tuesday!

Group 202






Hi dear students, as we have a long weekend ahead, here you have some interesting activities for you to practice the pronunciation of regular verbs. First, go to the following image and scan it with the app "Scan Life", it will take you to a website where you can see another blog and a video with a very good explanation on the pronunciation of past simple of regular verbs. Watch the video and then, record with your voice 6 different sentences using two verbs of each kind of pronunciation, (es decir, 2 verbos en pasado que se pronuncien con /d/, 2 con /t/ y 2 con /Id/) and an appropriate past time expression. (last Monday, last month, yesterday morning, yesterday afternoon, two days ago, etc.)

Example of sentences:
1. I wanted to eat at the Italianis with my family last Saturday, but we couldn't go.
2. Mike worked hard to finish his homework yesterday.
3. My parents arrived at the airport 3 hours ago.

Take your recording to class (on Tuesday) and in groups of three compare your recordings and then put the recording in one file and send them to my mail after class, include the name of the 3 people in the team. (es decir cada quien lleva su grabación, escucha la de sus compañeros y las juntan en un solo archivo o grabación y eso es lo que me envían a mi correo, pero después de la clase del martes, para que yo reciba los mails en forma grupal y no individual.)







In case you don't have the app, here you have the link to the same page.



The second activity I want you to do is about grammar, it's for you to practice what we saw in class. It's a photocopiable activity,  answer it and take it to class to have feedback.

Grammar: there was, there were





See you on Tuesday. Enjoy your long weekend!

lunes, 24 de febrero de 2014

Group 107





Hello my dear students welcome to this new experience of learning using technology. On this blog you will find different activities ( encontrarás diferentes actividades) to help you practice your knowledge. Let's start.

The first activity I want you to do is this. Download the photocopiables you will find below, answer them and take them to the class on Thursday. ( baja los fotocopiables que encontrarás abajo, contéstalos y traelos a clase el próximo jueves)


 Grammar: verb to be




 Grammar: possessive adjectives



 Finally, go to the following link and do the activity, print your score or take a picture of it and take it to class this Thursday. ( Haz la actividad e imprime o sácale una foto al score que obtengas y llévalo a clase par el próximo jueves)





Thank you and take care!

Group 503








 



Welcome my dear students to this new experience of learning through technology. Take advange of this powerful-learning tool, and feel free to make any comments you want, here you will find extra activities such as: photocopiables, links to other pages to do activities on vocabulary or grammar, and things of the like.
Anyway, to begin with, I want you to go to the following links, download the activities, answer them and take them to class this Thursday, so we can check the answers together.




Present simple and continuous




 Past tenses






Finally, go to the following link and do another activity on grammar. Print your score or take a picture of it and take it to class this Thursday.



Thanks a lot, see you and take care.

Group 202

 

Hi dear students, welcome to this new experience to learn using technology. The first activity I want you to do is this. Download the following activities, (bajen las siguientes actividades), answer them and take them to class this Thursday.

 Past simple of be was/were


 


Past simple irregular verbs





The next activity is to go to the website of the English File and do the excersice you have in the link below ( el ejercicio que tienes en el link de abajo) do the activity, print your score or take a photo of it and show it to me in our next class, Thursday ( haz la actividad, imprime tu score o tómale una foto y muéstralo en la siguiente clase, jueves)


Past simple regular verbs


Thanks a lot and see you in class.